مبنای افزایش حقوق بازنشستگان؛ اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی باشد افزایش ۷ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را شرح می‌دهد علت ریزش مو در زنان کمبود چه ویتامینی است؟ | دلایل ریزش مو در زنان قتل مدیرعامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو در تهران (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا سشوار برای مو خوب است؟ | ۳ راه ساده برای کاهش ضرر استفاده از سشوار نماینده کارگران: سپردنِ تعیینِ مزد به مجلس به معنای بی‌صداترکردنِ کارگران است بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | هر آنچه درباره زیتون باید بدانید برای رفع خستگی این غذا‌ها را بخورید دبیر کل خانه کارگر: مقابل هر تصمیمی که بوی مقابله با امنیت شغلی بدهد، خواهیم ایستاد ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رفتار صحیح با کودکانی که زیاد کابوس می‌بینند | ۵ اقدامی که باید هنگام کابوس دیدن کودکتان انجام دهید افزایش تعطیلات آخر هفته آرامش خوبی بین شاغلان ایجاد خواهد کرد رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد ۹۶ درصد کارگران فاقد قرارداد دائمی هستند تاخیر ٥٠٠ دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مجلس پیگیر مطالبه بدهی دولت به تامین اجتماعی است نحوه خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک اعلام شد
سرخط خبرها

از همه‌گیری آنفلوانزا در یک قرن گذشته تا نتایج امیدوارکننده داروی بریلاسیدین + ویدئو

  • کد خبر: ۴۱۳۴۴
  • ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
از همه‌گیری آنفلوانزا در یک قرن گذشته تا نتایج امیدوارکننده داروی بریلاسیدین + ویدئو
صد سال پیش، درست پس از پایان جنگ جهانی اول که جان ۲۰میلیون نفر را گرفته بود، دنیا درگیر جنگ دیگری شد.
به گزارش شهرآرانیوز، اینبار، اما جبهه جنگ به وسعت تمام کره زمین بود و دشمن بیماری ناشناخته‌ای که یک‌سوم مردم جهان را مبتلا کرده بود. آن زمان، وقتی همه‌گیری جهانی رخ داد، ایرانیان گفتند ناخوشی باد است. به اماکن مقدس پناه بردند و همه‌گیری شدت بیشتری پیدا کرد.
 
همه‌گیری جهانی در ۱۰۰سال پیش
بسیاری از ما تا پیش از همه‌گیری بیماری کرونا، نام آنفلوانزای اسپانیایی را نشنیده بودیم، اما با شیوع این بیماری و وجود شباهت‌های بسیار بین این دو همه‌گیری جهانی، آنفلوانزای اسپانیایی کنجکاوی‌ها را برانگیخت.
اما شباهت کرونا و آنفلوانزای اسپانیایی فقط در همه‌گیری جهانی‌شان نیست، ایجاد عفونت در ریه نقطه مشترک این دو بیماری‌است. شباهت دیگر این دو بیماری تغییر در ژن ویروس آن‌هاست. آنفلوانزای اسپانیایی پس از یک جهش آشکار خطرناک‌تر شد. گونه‌های ویروس کرونا نیز به جهش نسبتا آسان و سریع شهرت دارند.

این بیماری از اردوگاه‌های شلوغ آموزش نظامی در جبهه‌های غرب شروع شد. شرایط غیر بهداشتی، به خصوص در سنگر‌های مرز فرانسه، به تکوین و شیوع این بیماری کمک کرد. جنگ جهانی اول در نوامبر ۱۹۱۸ تمام شد، ولی بازگشت سربازان به خانه به همراه این ویروس، جان بسیاری دیگر را در خطر قرار داد.
در ایران هم ورود نظامیان روسی، انگلیسی و عثمانی باعث ورود آنفولانزای اسپانیایی شد. اما از آنجا که شیوع این بیماری در ایران با وزش باد‌های شدید همزمان شد آنرا ناخوشی باد نامیدند.
ورود این بیماری در ایران با قحطی بزرگ سال ۱۲۹۶ همزمان بود. علاوه بر قحطی اعتیاد به تریاک، مالاریا، خشک‌سالی و کم‌خونی باعث شد این بیماری تلفات بسیاری در ایران داشته باشد. همچنین مردم برای دفع بیماری، به مساجد و مکان‌های مذهبی پناه بردند و همین امر باعث انتشار بیشتر ویروس شد.
 
نتایج امیدوارکننده داروی بریلاسیدین علیه ویروس کرونا
حالا، پس از ماه‌ها شیوع و همه‌گیری کرونا، شرکت داروسازی اینوویشن (Innovation Pharmaceuticals) داده‌های امیدوارکننده‌ای از آزمایش جاری روی داروی بریلاسیدین (Brilacidin) در آزمایشگاه RBL آمریکا (US Regional Biocontainment Laboratory) برای درمان بیماری کووید-۱۹ گزارش کرده است.

داده‌های این شرکت نشان می‌دهند که داروی بریلاسیدین دارای شاخص گزینش‌پذیری (SI) بالا است که این شاخص برای مقایسه اثر ضد ویروسی بین دارو‌های در حال بررسی و آزمایش استفاده می‌شود.

به گفته شرکت اینوویشن، در یک رده سلولی اپیتلیال ریه انسان، شاخص گزینش‌پذیری دارو بیش از ۳۰۰ بوده که بالاتر از شاخص گزینش‌پذیری بیشتر دارو‌های ضد ویروس دیگر آزمایش شده علیه بیماری کووید-۱۹ بوده است.

به گفته لئو ارلیش، مدیرعامل شرکت داروسازی اینوویشن، شاخص گزینش‌پذیری شاید مهم‌ترین معیار برای مقایسه اثر ضد ویروسی بین دارو‌های تجربی باشد و این داده‌های جدید نشان می‌دهند که داروی بریلاسیدین یکی از بهترین نامزد‌های ضد کروناویروس جدید محسوب می‌شود.

برخلاف هزاران ترکیب و داروی دیگر که به عنوان گزینه‌های درمان بیماری کووید-۱۹ مطرح هستند، فعالیت ضد ویروس SARS-CoV-۲، عامل بیماری کووید-۱۹، داروی بریلاسیدین به میزان قابل توجهی پایدار و قوی بوده است که نشان می‌دهد این دارو از پتاسیل فوق العاده‌ای به عنوان یک روش درمانی برای کووید-۱۹ برخوردار است.

به دنبال انکوباسیون مستقیم ویروس فعال (یا نوع وحشی)، داروی بریلاسیدین در غلظت متوسط نانومولار اثر مهاری ۵۰ درصدی (IC۵۰) بر رده سلول‌های اپیتلیال ریه را نشان داد.

همچنین بر اساس یافته‌های مطالعه، داروی بریلاسیدین در غلظت‌های زیاد میکرومولار سمیت سلولی ندارد. اثر مهاری ۹۰ درصدی بریلاسیدین در محدوده غلظت‌های پایین میکرومولار بوده است.

طی غربالگری ۵,۶۳۲ ترکیب از جمله ۳,۴۸۸ مورد آزمایش در مرحله بالینی، تنها ۱۹ مورد دارای اثر مهاری ۵۰ درصدی در محدوده نانومولار (۱µM>) در برابر کووید-۱۹ مشابه با داروی بریلاسیدین بوده اند.

شرکت داروسازی اینوویشن در نظر دارد آزمایش بالینی برنامه ریزی شده برای داروی خود به منظور درمان بیماری کووید-۱۹، از جمله انتخاب سایت‌های آزمایش بالینی را سرعت ببخشد. مذاکرات این شرکت با سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) احتمالا از اوایل ماه آینده آغاز می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->